Rawatan Sawan part 11

Terlalu banyak sangat info penulis berkenaan sawan.Bila sudah terkena pada anak sendiri bermacam-macam info yang kita dapat melalui pandangan saudara-mara, rakan taulan dan juga yang kita cari sendiri melalui pertolongan encik google mahupun ilmuan-ilmuan perubatan. Suka penulis kongsikan di sini untuk tatapan pembaca sekalian.

Semasa proses rawatan sawan Haziq, banyak tempat yang penulis pergi dan banyak juga cara-cara dan teknik-teknik perubatan yang sebelum ini penulis tidak terjangkau dek akal. Ada juga tempat yang penulis pergi dan apabila bertemu pengamalnya penulis tidak berubat kerana keliru serta timbul perasaan was-was meskipun ia mengamalkan ayat-ayat quran. Mungkin perasaan penulis sahaja, namun jika tersilap langkah, jatuh syirik..itu yang penulis takutkan.

Berbalik pada tajuk asal iaitu rawatan sawan. Ada sesetengah pengamal perubatan yang menyarankan agar Haziq minum minyak zaitun. Menurut pengamal perubatan, minyak zaitun baik untuk perjalanan darah dan memperbaiki saraf. Minyak zaitun yang penulis maksudkan ialah minyak zaitun asli dan bukannya minyak zaitun yang terdapat dipasaraya seperti keluaran ginvera dan safi. Minyak zaitun itu tidak sesuai kerana ia sudah dicampur dengan bahan pewangi.

 Salah satu cara untuk melancarkan perjalanan darah dalam badan ialah dengan mengamalkan minum minyak zaitun asli iaitu  sesudu setiap hari. Semasa entri ini ditulis, penulis sudah diperkenalkan dengan minyak biji anggur perahan sejuk asli  dari Jerman. Jika dibandingkan kedua-dua minyak ini, kesan yang lebih mujarab boleh dilihat kepada minyak biji anggur berbanding minyak zaitun. Fungsinya juga sama ia melancarkan perjalanan darah.

Selain itu jika dari segi warna, minyak zaitun warnanya agak kekuningan manakala warna minyak biji anggur pula warnanya lebih kehijauan. Jika ada kelapangan pada masa akan datang, penulis akan kupas kebaikan minyak biji anggur dan minyak zaitun secara terperinci selain kebaikannya yang utama iaitu untuk melancarkan perjalanan darah.

penulis- Semalam Haziq ketawa semasa sebelum tidur seperti ada orang yang mengeleteknya..naik bingung penulis dibuatnya.

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s