TERENGGANU JUARA PIALA FA!

 Terharu betul penulis malam tadi tengok Terengganu menang. Tahniah untuk pasukan Terengganu dan Jurulatihnya Irfan Bakti. Walaupun penulis seorang perempuan, lagak penulis malam tadi boleh mengalahkan adik lelaki penulis. Satu keluarga penulis duduk tercongok depan Tv dengan pelbagai aksi. Ada yang terlentang, ada yang parking siap-siap kerusi kat depan TV. Macam-macam aksi. Kalaulah penonton di rumah sudah pelbagai aksi, penonton dekat stadium memang teruk lagi lah gamaknya.

Semasa permainan berlangsung, penulis tidak berpuas hati dengan Manaf, dua kali dia membiarkan bola melintas tanpa membuat sebarang larian. Kenapa Manaf berbuat begitu? Dalam kepala penulis, Manaf buat apa yang T.Team buat ke? Tapi sangkaan penulis terhadap Manaf penulis padamkan terus setelah penulis melihat Manaf bersungguh-sungguh menyambut baik hantaran dari Shaari dan membawa terus ke gawang Kelantan, lantas di ditanduk oleh Daudsu ke gawang sendiri kerana tidak dapat mengawal bola. Terengganu GOL!!!!! Gol dalam saat-saat terakhir masa kecederaan..dan bukannya minit-minit terakhir. Paling terharu ialah penyokong Terengganu yang pada mulanya sudah beransur-ansur pulang masing-masing sempat lagi patah balik dan memanjat pagar stadium apabila terdengar sorokan gol penyamaan itu dijaringkan. Tempat duduk yang lengang, kembali penuh! Fuh…. Hebat sungguh penonton Terengganu. Tahniah untuk penonton Terengganu juga kerana memberi suntikan semangat kepada pasukan “PETEH TERENGGANU PETEH” !

Penulis juga ingin ucapkan terima kasih kepada penonton Kelantan yang telah melemparkan mercun ke dalam padang. Oleh kerana masa yang diambil untuk menyelesaikan insiden itu, terciptanya masa tambahan selama 4 minit. Kerana 4 minit itulah itulah Terengganu boleh menyamakan kedudukan yang mebawa faktor kemenangan kepada pasukan Terengganu. Tuah ayam nampah di kaki , Tuah Terengganu nampak di MERCUN… !

Meskipun Terengganu tewas di tempat sendiri pada perlawanan Piala Super baru-baru ini, penonton Terengganu tetap setia dan pasukan Terengganu memang tidak mengecewakan! Kekalahan sekali, bukan bererti kekalahan untuk selama-lamanya. Tambahan masa selama 60 minit menyaksikan Terengganu menambah satu jaringan kemenangan yang menjulang Piala untuk pasukan Terengganu. Tahniah sekali lagi untuk pasukan “GANNU KITER”! TERENGGANU -2 KELANTAN -1

Penulis~ Semoga bola sepak Terengganu bebas dari Rasuah

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s